søndag, 03 januar 2021 20:08

Oppstart etter jul utsatt til mandag 18. januar 2021

Godt nytt år gymnaster, trenere og foreldre i Harstad turnforening!

Vi håper dere har hatt en fin og smittevernvennlig jule- og nyttårsfeiring, og at dere også har rukket å holde dere i aktivitet, selv om snøen har latt vente på seg.

Dessverre må  vi innlede året med å utsette oppstart av treninger i hallen i to uker frem til mandag 18. januar.

Det er selvsagt synd, men det er et preventivt tiltak som regjeringen har satt inn for å unngår store smitteoppblomsteringer som følge av jule- og nyttårsfeiringen. Selv om vi alle har vært flinke og forholdt oss til smittevernreglene, har det vært betydelig reisevirksomhet i landet og det har flere mere sosiale samlinger enn ellers nå i juletiden.  Det er derfor sannsynlig at det vil kunne komme en økning i antall smittede de kommende dagene og ukene. Det vil også kunne skje i vår by. I tillegg er konsekvensene av smitte i vår klubb ekstra stort, i og med at vi samler gymnaster fra alle skoler i Harstad og fra flere kommuner. I tillegg har vi en rekke flotte trenere som er del av helsevesenet vårt, som vi alle er avhengige av.

Her finner dere mer informasjon fra regjeringen og fra idrettsforbundet om de nye retningslinjene.

Vi håper det vil være tilstrekkelig å holde stengt i to uker, men regjeringen vil ta stilling til det i midten av januar.

Vi håper dere alle følger de nye anbefalingene for å unngå unødvendig høy smitteøkning de kommende ukene, men at dere også kommer i gang med årets aktivitet og trening allerede denne uka på egen hånd. Det er meldt mildt og klarvær til uka og det er derved godt egnet til turer i skog og mark. I tillegg er det en rekke fine treningsapper og youtube-videoer dere kan bruke. Som vanlig anbefaler jeg blant annet Uptown funk-treningen https://www.youtube.com/watch?v=u2EGLIyDkXE , appene «Seven og «Skadefri».

Trenerne må huske å selv avlyse arrangementer i Spond frem til 18. januar.

Vi gleder oss til å se dere i hallen igjen fra mandag 18. januar.

2021 blir mye bedre enn 2020…etter hvert!

Take care!