Her kommer det diverse info som vi mener alle foreldre må få med seg. Vi tar imot innspill til info som dere ønsker her.

Slik blir du en god idrettsforelder

Nå er det ny sesong og mange spente barn som skal igang med ny sesong på turn og noen er kanskje helt ny.

Styret håper og forventer at foreldre og trenere leser gjennom idrettsforbudets retningslinjer og forholder seg til disse på treninger, stevner, oppvisninger og konkurranser.

Harstad turnforening har også et treningsreglement som vi forventer at alle medlemmer og foresatte forholder seg til, det finner dere her.

Dugnad

Det er lite dugnad i foreningen men vi ønsker at foreldre bidrar med opprigging og nedrigging på treningene, da får ungene mest mulig tid til å trene. Så følg gjerne barnet inn på trening og hjelp til i noen minutter og kom inn når de skal hentes og bruk noen minutter på gulvet sammen med ungene og andre foreldre i ryddingen. Dette skaper også relasjoner dere imellom som kan være nyttig!

Av dugnader så er det vakter og kakebaking til juleoppvisning som er en av de første onsdagene i desember og våroppvisning som er en av de første onsdagene i juni. Dette kommer det nærmere informasjon om fra arrangementsansvarlig. Vi blir veldig glade for alle som melder seg til vakter og baking her!

Det er årlig stevner som gynmastene kan delta på, disse er hver vår.

Klær og sko til trening

Gymnastene trener i turnsko eller barfot, ikke joggesko. Ingen krav til turndrakt foruten på konkurranser og stevner. Vanlig gymtøy er ok.

Turnsko kan bestilles her: https://www.tt-gymnastics.no/gymnastikk-sko/ Det er modell 211 som er anbefalt modell.

Drakter

Fra våren 2015 har vi nye drakter så om dere skal kjøpe brukt husk å sjekk at det er den nyeste modellen dere kjøper.

Drakter brukes på jul- og vår oppvisning samt når man reiser på stevne og konkurranser. Overtrekksdress må man i tillegg ha når man reiser på stevner og konkurranser.

Turndraktene er små på størrelsen så bestill gjerne to størrelser større enn det du bruker til vanlig. Skoene er og ofte litt små på str, bestill ett nr større enn vanlig.

Turndraktene må alle bestille på egenhånd fra Tematurn .

Bestilling av drakter fra Tematurn

Gå inn på hjemmesiden til leverandør: https://www.tt-gymnastics.no/

Bruk søkefeltet og legg inn varenr under så er det lett å finne produktene.

Standard for jentedrakt er 3/4 bukse men hotpants og lang kan også bestilles om man ønsker til bruk på trening.

Jentedrakt: Basic V505, 3/4 lang bukse: P754MA, Hårstrikk: HP002. Til bruk på trening eller etter avtale med trener på konkurrasne kan følgende bestilles: Hotpants/shorts: P758MA eller P756ma, Lang bukse: P753ma

Guttedrakt: B45 (NB! ny draktmodell fra november 2019 da den vi har er gått ut), strekkbukse gutt: B61

Turnsko: 211

Overtrekksdress, t-skjorter og hettegenser bestilles på mail hos Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Dere vil få faktura på mail for varene,  denne må betales før varene utleveres.

For evt spørsmål om drakter kan draktansvarlig kontakes, kontaktinfo finnes på fanen Styret/kontakt.

Treningstider

Treningstider for sesong 2020/2021